Vezi produsele Chilli
bnr-ftrd-pulsez-092022

Știi care sunt provocările generației Z? Printre cele mai mari provocări cu care se confruntă generația Z se numără lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%), lipsa motivației (65%) și a consilierii în carieră (59%), dar și stările emoționale fluctuante (49%).

Studiul „Insights PulseZ” se află la cea de a doua ediție, fiind conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data (cu una dintre secțiunile din studiu fiind susținută de către noi 🌶️).

”Prin acest studiu ne-am propus să analizăm comportamentele și stările tinerilor din România, interesele și motivațiile lor, în acest context pandemic, comparativ cu ceea ce a însemnat 2020 pentru ei, astfel încât să le putem înțelege deciziile de acțiune și consum, planurile de dezvoltare, precum și percepția asupra lumii de astăzi și a noii realități.”

- Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights și Project Manager în cadrul programelor naționale „Insights” și „Vreau să fiu Antreprenor”

Perspective, lifestyle, valori

Principala provocare cu care se confruntă tinerii în prezent este lipsa motivației. Aceștia se simt obosiți, cu stări emoționale fluctuante, iar incertitudinea cu privire la ce va urma este în continuare prezentă și în ușoară creștere față de anul trecut. Însă, odată cu reluarea activităților, gradul de plictiseală scade semnificativ.

În ceea ce privește activitățile din timpul liber, cea mai des menționată este vizionarea filmelor și serialelor, cu un procent de 72%, urmată de timpul petrecut în familie, cu un procent de 59% și de ieșirile în natură, cu un procent de 54%.

Sustenabilitate

Pentru 42% dintre respondenți, contează ”Destul de mult” faptul că brandul pe care îl cumpără este sustenabil, în timp ce 30% sunt indiferenți, iar pentru 11% contează ”Foarte mult”.

În scădere față de anul trecut, comportamentele sustenabile indirecte pot fi explicate și prin faptul că acestea coincideau în mare măsură cu un stil de viață sănătos, la care tinerii nu renunță, însă poate fi fenomenul de relaxare după o perioadă în care grija la sănătate a venit cu o presiune din cauza contextului pandemic.

Printre acțiunile directe făcute în prezent se numără refolosirea ambalajelor de plastic, sticlă sau carton, reciclarea ambalajelor sau colectarea selectivă a gunoiului menajer. În ceea ce privește comportamentele sustenabile, acestea includ mersul pe jos, folosirea mijloacelor de transport în comun și evitarea aruncării mâncării.

Planuri și angajare

1/4 dintre tineri plănuiesc să se angajeze în România, în timp ce 24% vor să își continue studiile tot în țară. Un procent de 9% vor să lucreze în străinătate și la fel de mulți vor să își deschidă o afacere.

În ceea ce privește factorii motivatori primează atracția pentru un anumit job, pachetul salarial și flexibilitatea de lucru, iar în ceea ce privește motivația principală, siguranța financiară este principalul motiv pentru a avea o carieră, fiind menționată de 55% dintre respondenți.

Referitor la wellbeing-ul la locul de muncă, 76% dintre respondenți menționează colectivul ca fiind cel mai important aspect, urmat de flexibilitatea de lucru (59%) și sistemul bine organizat al locului de muncă (54%).

Acțiunile companiilor - secțiune susținută de Chilli Ideas 🌶️

În ceea ce privește percepția asupra acțiunilor sustenabile, măsurile eco friendly ale companiilor sunt considerate ca fiind importante de majoritatea tinerilor, fie că este vorba despre utilizarea materialelor sustenabile în producția bunurilor sau despre metodele de producție în sine.

Referitor la percepția asupra beneficiilor extrasalariale, cei mai mulți respondenți consideră tichetele de masă, abonamentele la clinici și asigurările de sănătate ca fiind beneficii de bază, în timp ce cadourile, pensiile facultative, vacanțele, abonamentele la sala de sport și asigurarea chiriei sunt văzute ca beneficii speciale.

Descarcă studiul complet și vezi care sunt interesele, motivațiile, provocările și dorințele tinerilor din România.

Publicat: 30.9.2022

trends

Articole asemănătoare