Vezi produsele Chilli
blog

Cu toții iubim produsele promoționale și primim din ce în ce mai multe, extrem de diverse, de la angajatori, parteneri de afaceri sau de la diferite branduri. Dincolo de utilitatea lor, acestea au o istorie foarte interesantă.

Primii pași în personalizarea produselor

  • În secolul al XVIII-lea, în Marea Britanie, Josiah Brown, un producător de țigări, a dezvoltat producția de inele pentru trabucuri. Pentru a-și stimula vânzările, a decis să inscripționeze inelele trabucurilor cu o urare, însoțită de numele clientului.
  • În timpul revoluției franceze din 1789, Jean-Sylvain Bailly, primarul Parisului, a avut ideea ca vânzătorii ambulanți de ziare să poarte medalii pe care era inscripționat mesajul "la Publicité est la sauvegarde de la république". Primul obiect promoțional francez promova… publicitatea. 
  • În Statele Unite, în campania de alegere a președintelui George Washington din 1789, s-au oferit alegătorilor butoni comemorativi: mici discuri de alamă, inscripționate cu mesajul "G.W – Long Live the President". 

Cum a început să se transforme într-o industrie

Întemeietorul industriei materialelor promoționale este considerat a fi Jasper Fremont Meek, deținătorul unui mic ziar în Coshocton, Ohio. După ce a văzut un copil care își scăpa cărțile pe strada murdară, Meek l-a abordat pe prietenul său, Cantwell, proprietarul unui magazin de pantofi, cu o idee prin care urma să-i facă magazinul cunoscut și să-i crească vânzările. Ideea lui Meek era să imprime, la tipografia pe care o deținea, saci de pânză groasă pentru cărți, cu mesajul „Cumpărați pantofi Cantwell".

Aceste ,,ghiozdane" imprimate au fost oferite gratuit de Cantwell tuturor copiilor care intrau în magazinul său. Copiii au purtat sacii cu cărți prin tot orașul, promovând astfel magazinul de pantofi. Rezultatele nu au întârziat să apară și, după lansarea cu succes a unui alt produs promoțional – pelerinele (pături de protecție) personalizate pentru cai – Meek a înființat Tuscarora Advertising Co, specializată în produse personalizate.

Apariția primului competitor, Henry D. Beach, deținătorul unui alt mic ziar în Coshocton, Ohio, a condus, desigur, la dezvoltarea domeniului. Cei doi s-au întrecut în a transforma în obiect promoțional orice produs textil care putea trece printr-o presă de tipar. La scurt timp, perfecționându-se și în imprimarea pe obiecte metalice, au introdus cu succes în lumea promoționalelor tăvile metalice personalizate, iar tăvile metalice personalizate cu Coca-Cola în vremea respectivă sunt astăzi adevărate produse de colecție.

Toate acestea se întâmplau la sfârșitul secolului al XIX-lea. De atunci, oferta de promoționale a evoluat continuu și astăzi cuprinde produse la care nici nu te-ai fi gândit. Alege obiectele media care se potrivesc brandului tău și campaniei de promovare pe care urmează să o demarezi.  



Publicat: 15.12.2021

trends

Banner-Articol-v3

Articole asemănătoare