Vezi produsele Chilli
10

Astăzi, mai vii și mai pline de culoare ca oricând, tricourile personalizate se numără printre cele mai utilizate obiecte promoționale. Pe lângă utilitatea incontestabilă ca produs de îmbrăcăminte și prețul scăzut, tricourile oferă o suprafață mare (și mereu în mișcare) pentru expunerea mesajelor, fiind astfel un excelent mijloc de promovare. Locul de frunte în lumea promotionalelor și l-au câștigat cu răbdare în peste 100 de ani de istorie.

Începuturile tricourilor clasice

Tricourile cu mânecă scurtă au fost lansate în 1913, odată cu introducerea lor în uniforma marinei americane și, curând, au fost adoptate ca uniformă neoficială de către muncitorii din fabrici, mineri, mecanici sau fermieri.

La sfârșitul anilor ´ 30, Hanes, Sears și Fruit of the Loom au început să comercializeze tricouri. O creștere semnificativă a vânzărilor de tricouri o aduce debutul la Hollywood, în anii ´ 50 — cu Marlon Brando în "A Streetcar Named Desire" și James Dean în "Rebel Without a Cause".

În 1942 tricourile personalizate (cu logoul Air Corps Gunnery School) ajung pe coperta revistei LIFE, iar în 1948 participă la campania pentru alegerile prezidențiale (cu sloganul "Dew-it-with-Dewey").

Inventarea în 1959 a plastisolului — o cerneală mai durabilă și elastică — și a serigrafului rotativ cu mai multe culori (1960) ușurează și ieftinesc procesul de imprimare a tricourilor. De aici înainte, metodele de personalizare se diversifică și devin mai performante, iar tricourile personalizate devin un mijloc de exprimare tot mai utilizat, participând la mișcările sociale, evenimentele muzicale, sportive, politice sau la campaniile de binefacere.

Cum s-au născut tricourile polo

Tricoul polo provine din... tenis. Inventarea acestui tip de tricou îi este atribuită legendarului jucător de tenis francez Jean Rene Lacoste, care în 1926 are inițiativa de a înlocui impracticabilul echipament de tenis de la vremea respectivă (cămașă încheiată până la gât, cu mânecile suflecate) cu un tricou din bumbac, cu guler încheiat cu nasturi.

Tricoul lui Lacoste avea mâneci scurte, guler care se putea descheia pentru lejeritate sau se putea ridica pentru a proteja gâtul de razele arzătoare ale soarelui și o „coadă" (partea din spate a tricoului mai lungă) care ferea jucătorii de tenis de eventualele ipostaze jenante în care ar fi fost puși când se aplecau. Bumbacul pique, din care era fabricat făcea tricoul durabil și, în plus, lăsa pielea să respire. Datorită calităților sale, tricoul lui Lacoste a devenit popular în rândul sportivilor, inclusiv în cel al jucătorilor de polo, și a fost rapid adoptat de către aceștia.

În 1933, după retragerea din cariera sportivă, Lacoste înființează, împreună cu prietenul său Andre Gillier, Société Chemise Lacoste, care producea și comercializa tricouri polo cu mânecă scurtă, din bumbac pique. Compania a înregistrat un foarte mare succes mai ales după ce, în 1951, a început să comercializeze și tricouri polo colorate.

În 1972, Ralph Lauren include tricourile polo ca o parte importantă în colecția sa numită „Polo". Linia vestimentară, având ca emblemă un jucător de polo, a avut un rol important în oficializarea numelui de „tricouri polo".

În timp, tricourile polo gândite inițial pentru confortul jucătorilor de tenis s-au extins de la echipamentele sportive, la echipamentele de lucru, uniformele școlare și îmbrăcămintea de zi cu zi, făcându-și loc cu succes și în universul promoționalelor personalizate. Alege tipul de tricou polo pe care vrei să îl incluzi în viitoarea ta campanie promoțională.

 



 

Publicat: 7.12.2021

trends

Banner-Articol-v3

Articole asemănătoare