Vezi produsele Chilli
pexels-rahul-pandit-3052448

Festivalurile de muzică reprezintă contextul ideal pentru branduri pentru a-și prezenta noile produse sau servicii, dar și pentru a-și crește nivelul de awareness. Acest scenariu al festivalurilor, în care oamenii se simt bine, au un vibe bun și sunt pur și simplu invadați de emoții pozitive, permite brandurilor să comunice și să interacționeze eficient cu publicul lor țintă.

Astfel, marketerii caută soluții creative pentru a crea experiențe de brand altfel sau pentru a răspunde pur și simplu unor nevoi elementare care apar în timpul unei experiențe de festival. Oricare ar fi abordarea, cert este că se stabilește o comunicare și o relație de brand eficientă, iar vizitatorii festivalurilor beneficiază de o experiență mai memorabilă la care contribuie fiecare activare în parte a brandurilor prezente la evenimentele respective.

Aspecte de luat în considerare înainte de a alege tipul de activare

95% dintre specialiștii în marketing consideră că evenimentele în persoană au un impact semnificativ asupra atingerii obiectivelor principale de afaceri, conform unei analize Bizzabo, iar activările la festivaluri sunt în topul acestor tipuri de acțiuni, tocmai datorită dimensiunii publicului pe care îl atrag, cât și a stării lui de bine, de deschidere spre noi experiențe. Potrivit Statista, 79% dintre marketeri consideră că activările de brand generează vânzări, iar 93% dintre consumatori susțin că evenimentele live îi influențează mai mult decât reclamele TV.

Iată câteva aspecte de care să ții cont înainte de a demara o activare:

1. Stabilește-ți obiectivele
Awareness, generare de lead-uri sau vânzare? Ce vrei să obții prin activarea pe care o plănuiești? Setează obiective clare și nu te abate de la ele.

2. Echipa de implementare
Cine va realiza activarea? Ai capacitatea de a gestiona o acțiune atât de amplă cu propria echipă, in house, sau va fi nevoie să externalizezi către o agenție? Decizia aceasta ar putea avea un impact semnificativ și asupra bugetului.

3. Pornește de la publicul țintă
Cui i se va adresa această activare? Este publicul tău țintă clasic sau are și alte atribute? Cât de importantă este, de exemplu, sustenabilitatea pentru acesta? Dacă îți vei clarifica aceste aspecte, vei putea veni cu idei nu doar creative, ci și mult mai personale.

4. Care este mesajul?
Ce vrei să transmiți prin activarea aceasta? Ce vrei să îi comunici publicului tău? Identifică povestea pe care vrei să i-o spui și fii consecvent.

5. Ce va presupune activarea propriu-zisă?
Ce îți dorești să faci mai exact? Cum vei include cu sens în activare povestea brandului tău, obiectele media personalizate pe care le vei oferi și starea pe care vrei să o transmiți publicului tău țintă?

Vara aceasta, dă startul festivalului sustenabilității, cu obiecte media utile și prietenoase cu mediul

Înainte de a alege obiectele media personalizate pe care să le incluzi în activările pe care le vei organiza vara aceasta, analizează datele despre tipul de public care participă la festivalurile de muzică în care te vei promova.

Vei putea descoperi că o bună parte dintre cei care preferă aceste evenimente sunt din generația Z și sunt preocupați de sustenabilitate. Potrivit studiului Insights PulseZ realizat în 2021, 61% dintre respondenți, membri ai generației Z, consideră că, în decizia de cumpărare, este destul de important și foarte important ca un brand să fie sustenabil. De asemenea, la nivel internațional, 42% dintre consumatori susțin că au o părere mai bună despre un brand dacă produsul promoțional pe care l-au primit a fost sustenabil, conform unui studiu ASI Impressions.

Așadar, dă startul festivalului sustenabilității. Oferă obiecte media personalizate realizate din materiale sustenabile, dar care le sunt și super utile la festival și nu numai.

Iată și câteva idei de activări la festivaluri:

  • Începe să le oferi o experiență de brand completă încă dinainte de a trece de porțile festivalului. Poți folosi tehnologia pentru a ține legătura cu publicul tău țintă, creând o aplicație special pentru astfel de evenimente.

    Cum te ajută o aplicație? Ai putea, de exemplu, ca în ziua evenimentului, la fiecare kilometru parcurs înspre locația festivalului să le apară un pop-up cu câte o întrebare legată de tema activării brandului tău. Până vor ajunge la stand-ul tău din cadrul festivalului, vor reuși să acumuleze un anumit număr de puncte și vor putea, încă din primele ore de festival, să se bucure de premii care le vor fi foarte utile la eveniment.

    Ai putea, de exemplu, să le oferi o borsetă personalizată sau un pouch. Sunt super utile, ușor de purtat și fresh. Cu siguranță will make them smile! Sau o pereche de ochelari cu factor UV personalizați cu brandul tău.
  • Continuă experiența chiar de la momentul oferirii acestor prime premii. Lansează-le o nouă provocare: să se fotografieze purtându-le în ipostaze cool la festival și să posteze în social media imaginile cu un anumit hashtag. Cu atât mai mult cu cât, potrivit EventTrack, 98% dintre consumatori creează conținut digital pentru rețelele sociale atunci când participă la un eveniment.

    Postările cu cel mai mare engagement (top 100, de exemplu), deci cele care au contribuit semnificativ la creșterea brand awareness-ului pentru compania ta, pot fi premiate. De data aceasta, premiile ar putea fi mai consistente, cum ar fi, de exemplu, un hamac. Își vor putea aminti de experiența oferită de brandul tău și după terminarea festivalului, în zilele petrecute în grădină sau pe balcon.
  • Pick a song and own it! Ai putea alege o piesă a unuia dintre artiștii care vor urca pe scena festivalului și să lansezi o provocare celor prezenți la eveniment: să posteze în social media, folosind un anumit hashtag, versiunea lor a piesei.

    Autorul videoului cu cele mai multe vizualizări va fi starul brandului tău pentru festivalul respectiv și pentru următoarea reclamă pe care o veți lansa. În plus, îi poți oferi un kit de plajă complet, care să conțină tot ce ar putea avea nevoie pentru o zi de relaxare.

Acest tip de activări își vor dovedi eficiența. Conform EventTrack, 72% dintre consumatori susțin că postările prietenilor despre experiențele oferite de anumite branduri îi determină într-o mare măsură să cumpere produsele acestuia.

Pentru a putea implementa toate aceste idei, dar și pentru a te asigura că obiectele media personalizate pe care le vei oferi vor fi de calitate, va fi nevoie să ai un furnizor de încredere, cu expertiză, preocupat de sustenabilitate și cu o echipă super creativă, cum este Chilli Ideas.

Sustenabilitatea, parte din the core business pentru Chilli Ideas

În cei peste 14 ani de experiență în industria de profil din România, Chilli Ideas a acordat tot timpul atenție sustenabilității, iar demersurile companiei în această direcție au fost apreciate la nivel internațional.

Chilli Ideas a fost premiată la PSI Sustainability Awards 2022 alături de mari jucători internaționali de pe piața produselor promoționale. Compania a câștigat premiile Excelență Economică și Excelență Socială în cadrul galei PSI Sustainability Awards 2022 desfășurată în Rheinterrassen din Düsseldorf. În total, compania a fost nominalizată la trei categorii: Excelență Economică, Excelență de Mediu și Excelență Socială.

Atenția acordată de către Chilli Ideas sustenabilității a fost apreciată și anterior. În 2019, compania a primit premiile Distribuitorul Anului din Europa în cadrul Galei Premiilor Sustenabile PSI (Germania) și Cea mai inovativă campanie de Marketing IPPAG (Hong Kong), dar și premiul Corporate Social Responsibility în cadrul Forbes Green Awards.

Publicat: 14.7.2022

trends

NL_header-01-1

Articole asemănătoare