Vezi produsele Chilli
2

Pandemia ne-a influențat pe fiecare dintre noi și a produs, în primul rând, schimbări asupra modului în care trăim, muncim, mâncăm sau ne petrecem timpul liber. Acest lucru a însemnat și existența unor schimbări ale comportamentului de consum, fie că vorbim de mâncare, îmbrăcăminte sau produse pentru casă.

Așadar, brandurile au fost nevoite să își adapteze strategia de marketing și modul în care se apropie de consumatorii lor, tendință care se va păstra inclusiv anul acesta, având în vedere că pandemia este departe de a se fi încheiat. Creativitatea, empatia și autenticitatea se dovedesc a fi, în continuare, ingredientele-cheie pentru ca brandurile și companiile să își mențină relația cu consumatorii, fie că vorbim despre clienții finali sau alți beneficiari ai produselor. 

Îți prezentăm, în continuare, 7 idei pe care să le incluzi în planul tău de marketing în primăvara aceasta, care te vor ajuta să te faci remarcat în ochii consumatorului tău: 

Organizează evenimente online interesante

Odată cu pandemia, trendul evenimentelor desfășurate online a crescut exponențial, având  în vedere restricțiile legate de distanțarea fizică de care trebuie să ținem cont. Chiar dacă ne este dor de conferințele unde ne puteam socializa la o cafea și cunoaște oameni noi, webinariile continua să fie și anul acesta un substitut foarte bun și, în același timp, te ajută să creezi vizibilitate și autoritate pentru publicul tău țintă.

 În funcție de industria în care își desfășoară activitatea compania pe care o reprezinți, mizează pe organizarea unor astfel de webinarii, pe teme care să fie, în primul rând, de interes pentru consumatorii tăi: subiectele trebuie să fie actuale și să aducă un plus de valoare pentru viața acestora, fie că vorbim de planul personal sau de cel profesional. Spre exemplu, webinariile pe teme legate de păstrarea echilibrului emoțional în timpul pandemiei au fost și încă sunt foarte apreciate de către toată lumea, indiferent de brandul care a ales să vorbească despre acest aspect.

Iar, pentru a-ți surprinde audiența și a te face remarcat, îți recomandăm să le trimiți acasă în ziua următoare goodie bag-uri care să conțină câteva obiecte personalizate din partea brandului tău, fie că vorbim despre o agendă elegantă, o boxă portabilă sau o cană de porțelan. Obiectele fizice continuă să reprezinte o modalitate foarte bună de a crea o conexiune cu consumatorul tău, mai ales în contextul lipsei interacțiunii fizice. Mai mult, oamenii se vor simți apreciați și vor reacționa pozitiv la primirea obiectelor fizice, așa că materialele promoționale își vor avea locul și în 2021. Află mai multe despre noile tendințe în materie de produse promoționale în 2021 din ebook-ul nostru.

Creează comunități

Apartenența la comunități este, în general, foarte importantă pentru oameni, chiar dacă în pandemie comunitățile au devenit virtuale. Dacă ne gândim la succesul grupurilor de Facebook unde pot fi găsite soluții și resurse pentru o gamă largă de subiecte sau probleme, putem spune că acesta este un trend care se va continua și anul acesta.

Așa că îți recomandăm să construiești și tu o comunitate în jurul consumatorilor tăi: creează un grup de Facebook, sau pur și simplu menține engagement-ul pe Social Media, prin comunicare directă: răspunde la comentarii, adresează întrebări, oferă informații clare cu privire la produsele sau serviciilor companiei pe care o reprezinți. Este foarte important să le creezi oamenilor un sentiment de apartenență, care îi va fideliza, în cele din urmă.

Folosește User Generated Content (conținut creat de utilizatori)

Mediul online ne-a permis să ne apropiem în ciuda lipsei interacțiunii fizice, iar acest lucru a adus și mai multe avantaje pentru branduri și companii, Social Media fiind locul unde poți crea o legătură valoroasă cu clienții tăi. 

Pe lângă crearea de comunități, o altă idee pe care trebuie să o incluzi în planul tău de marketing în primăvara aceasta este folosirea conținutui creat de utilizatori (User Generated Content): adică să lansezi anumite provocări prin care să determini oamenii să creeze conținut pe canalele tale sociale, fie că vorbim de poze, video-uri, postări sau testimoniale create de clienți, care apoi pot fi distribuite cu ușurință pe Social Media și îți pot aduce vizibilitate.

Creează materiale informative

Oferă-le consumatorilor acces la informații valoroase despre aspect legate de produsele sau serviciile tale. Fie că vorbim despre scurte ghiduri, whitepapers, eBook-uri sau infografice, poți alege să prezinți anumite tendințe din industria ta sau să oferi sfaturi sau soluții la anumite probleme cu care clienții tăi se confruntă. 

În acest mod vei aduce mai multă valoare pentru cei care citesc asemenea conținut, te vei poziționa ca fiind un specialist în industrie și, totodată, îți vei promova și brandul. Sună foarte bine, nu-i așa? Și nici nu ai nevoie de prea multe resurse, pentru că elemental cel mai important, know-how-ul, deja există.

Organizează giveaway-uri

Fie că vrei să crești numărul follow-urilor, sau să promovezi un produs nou, giveaway-urile continuă să fie, și anul acesta, o modalitate foarte bună prin care brandul tău poate obține vizibilitate, poate atrage clienți noi, iar cei existenți pot fi loializați. 

Asigură-te că premiul oferit este adecvat pentru audiența ta, dar că este relevant și pentru obiectivul tău de marketing. Un alt aspect de care să ții cont este întocmirea unui regulament de participare cât mai simplu și clar pentru clienți, dar care să îndeplinească și cerințele legale.  

Pune accent pe sustenabilitate

Deși pandemia a provocat o criză sanitară și economică, aceasta a reușit, de asemenea, să unească oamenii pentru un scop comun, acela de a diminua efectele negative. În același timp, și consumatorii au început să fie mult mai atenți la acțiunile lor și la brandurile pe care le consumă, apreciind din ce în ce mai mult produse sustenabile, care nu dăunează mediului înconjurător, afectat îndeajuns.   

Spre exemplu, îți poți recompensa cei mai loiali clienți prin materiale promoționale eco-friendly; acest aspect va crește încrederea în brandul tău, prin sublinierea grijii pentru mediul înconjurător. Chilli Ideas a câștigat Premiul Distribuitorul Anului în Sustenabilitate în Europa (Germania 2019) și are multiple certificări care atestă capacitatea de a face sourcing într-un mod responsabil.

Fii atent la nevoile consumatorilor tăi

Acum, mai mult ca oricând, este nevoie să acorzi o atenție deosebită nevoilor consumatorilor tăi, care s-au schimbat, din cauza pandemiei. Analizează constant evoluția comportamentului de consum și încearcă să vii cu soluțiile potrivite. De asemenea, încearcă, pe cât posibil, să îi oferi clientului final o experiență personalizată. În cele din urmă, aceste este un aspect care nu ar trebui să lipsească niciodată din planul tău de marketing.

Concluzii

Anul 2021 vine cu multe idei pe care le poți integra cu succes în strategia ta de marketing. Unele dintre acestea presupun un efort redus, dar au un impact mare. Dacă ești în căutarea unui partener care să te ajute să te diferențiezi pe piață, alege Chilli Ideas - un partener cu experiență îndelungată.

 

BNR_MAIL

 

Publicat: 9.3.2021

trends

Articole asemănătoare